JĘZYK POLSKI
I KOMUNIKOWANIE W ADMINISTRACJI
I ZARZĄDZANIU
I KOMUNIKOWANIE W ADMINISTRACJI
I ZARZĄDZANIU
Akademia Komunikacji Społecznej (AKS) jest inicjatywą mającą na celu zarówno wypracowywanie nowych ofert i form kształcenia, jak i ich realizację (oczywiście chodzi o kształcenie w zakresie szeroko pojętego komunikowania).
Akademia nie ma charakteru instytucjonalnego, nie jest jednostką organizacyjną, nie skupia konkretnego zespołu badaczy czy wykładowców, jest raczej projektem, w ramach którego mówimy nie tylko o samym znaczeniu komunikacji, ale przede wszystkim o jej stosowaniu w rozmaitych dziedzinach życia i rozmaitych przedsięwzięciach. A zatem Akademia Komunikacji Społecznej jest czymś w rodzaju Akademii Dobrego Wychowania (może być serią spotkań, programów, wykładów etc.). Jeśli wyjdziemy z założenia, że dobra komunikacja, tak jak dobre wychowanie, w równym stopniu obchodzi nas wszystkich, znaczyć to będzie, że bez względu na to kim jesteśmy i czym się zajmujemy, możemy o niej rozmawiać, a nawet ją „praktykować”. W tym sensie samo komunikowanie przestaje być domeną konkretnej dziedziny czy dyscypliny naukowej (a przez to przedmiotem specjalistycznych studiów), staje się natomiast praktyką społeczną – praktyką budowania relacji i poszukiwania rozwiązań w procesach komunikacyjnych.
Tak pojęte komunikowanie nie dotyczy więc wybranych tylko osób czy wybranych profesji (bo nie musi być ani rodzajem „tajemnej” wiedzy, ani nadzwyczajną umiejętnością), jest po prostu domeną życia społecznego, którą można oczywiście na swój sposób kierować, a nawet projektować. Na jednym takim projekcie w tej chwili się koncentrujemy (komunikowanie w administracji i zarządzaniu), a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do współpracy albo też do skorzystania z oferty naszych studiów.