JĘZYK POLSKI
I KOMUNIKOWANIE W ADMINISTRACJI
I ZARZĄDZANIU
I KOMUNIKOWANIE W ADMINISTRACJI
I ZARZĄDZANIU
Mariusz Zawodniak, Potęga komunikacji
Z tego punktu widzenia komunikowanie, a zwłaszcza zdolności do budowania owych relacji, muszą okazać się fundamentalne dla samych więzi społecznych, a więc dla funkcjonowania nas wszystkich jako społeczeństwa. Ale to kwestia o innym jeszcze znaczeniu i wymiarze. Pozostańmy natomiast przy wykonywaniu czynności zawodowych.
Wymienieni powyżej pracownicy agencji czy laboratoriów, to oczywiście tylko wybrane przykłady. Tak pojęte kompetencje komunikacyjne, a zwłaszcza zdolności do budowania relacji muszą z definicji dotyczyć wszystkich czynności i zawodów, wszędzie bowiem dochodzi do jakiejś wymiany myśli i przekazywania rezultatów swojej pracy. Jeśli w każdej wymianie zdań i w każdym sposobie przekazywania czy uzgadniania czegokolwiek kryją się choćby namiastki powodzenia, namiastki sukcesu, warto to sobie uświadamiać i warto nad tym pracować.
Dlaczego zaczynamy od administracji i zarządzania? To bardzo proste.
Zdolności i kompetencje, o których mówimy, muszą być priorytetami dla szeroko pojętej administracji i zarządzania, na tych obszarach bowiem, po pierwsze, buduje się struktury firm i instytucji, po drugie zaś – kieruje się nimi jako „organizmami” czy „społecznościami”. Tu zatem pojawiają się wyzwania komunikacyjne i zadania budowania relacji, które są kluczem do sukcesu
Jeśli wstępnie zainteresowała Cię nasza propozycja Czytaj dalej....